Merken Orlando

Wij maakten (’t met) een personeelswervingscampagne voor Menken Orlando

Campai bestaat 20 jaar! Een mooie aanleiding voor dit ICT-bedrijf om opdrachtgevers te trakteren op een prachtig jubileum-magazine. Met mooie verhalen en cases en waarin de Bourgonische gezelligheid van het team doorschemert. Zelfs voor hun passie voor de Grand Prix was ruimte in de vormgeving.

Menken Orlando bouwt een gloednieuwe productielocatie in Hazerswoude-Dorp. Daar worden straks chocoladenoten, pindamixen, noten, zaden en snacks gemaakt die wij dan allemaal weer – meestal onder private label – in de supermarkt kunnen kopen. Maar dat gaat natuurlijk niet zonder handjes. Door de verhuizing van de volledige productie naar het westen had Menken Orlando mensen nodig voor specifieke functies. Ze vroegen ons om hulp.

De vraag.

Zeg Vrhl, hoe komen we aan voldoende procesoperators en medewerkers technische dienst op onze nieuwe productielocatie in Hazerswoude-Dorp?

De oplossing.

Allereerst gingen wij praten met huidige medewerkers van Menken Orlando in deze functies. En we legden hen vast op de gevoelige plaat. Want alleen zo kom je erachter waarom het nou zo leuk werken is daar! Marion, Niels en Ricardo vertelden het ons maar wat graag. Zij zijn dan ook de basis van onze campagne ‘ga jij het maken bij Menken Orlando’? Hun verhalen zijn te vinden op de speciaal voor de campagne ontwikkelde ‘werken-bij’ website: https://werkenbijmenkenorlando.nl/. Op deze website is ook een korte wervingsvideo te vinden, en natuurlijk de voordelen van werken bij Menken Orlando en het proces: hoe gaat het in z’n werk als je wilt solliciteren? Wat vervolgens heel laagdrempelig kan door een formulier in te vullen. Middels een advertentiecampagne in de lokale media én een gerichte social advertising campagne – op de juiste doelgroep en in de juiste regio – zorgen we voor verkeer naar deze website.

Het resultaat.

Menken Orlando heeft inmiddels een groot aantal van de functies ingevuld. Dus ook wij hebben het gemaakt…